29 Nisan 2013 Pazartesi

Tanıştırayım:Tombiş


Sizi ailemizin yeni üyesi ile tanıştırayım:Tombiş =)
Cumartesi günü bir anda karar verdim ve daldım çiçek pazarına. Dükkan sahibine özellikle tembih ettim elimize gelsin, yabani olmasın diye. Bana nasıl evcilleştireceğimi gösterdi bende sizlerle paylaşacağım;
Kolayca alıştırmak için öncelikle yavru bir kuş olması gerekiyor. Kafesin içerisine tünekleri koymuyorsunuz, bomboş olması gerek içerisinin. Kuşumuzu kafesin içerisine saldıktan sonra yavaşça elinizi içeri sokuyorsunuz ve sakince elinize kondurmaya çalışıyorsunuz. Bir süre sonra elinizin zararsız olduğunu hissediyor ve elinizden korkmuyor böylece. Eve getirdiğim gibi 2 saat falan elimin üzerinde uyudu J Kafesi göbeğime koydum ve uzandım koltuğa. Sonra acıktı bizim tombiş, avucumun içerisine yem koydum bir iki saat kadar da elimde yemlendi, o arada da bir film açtık, film bitene dek yem yedi elimin içinde J Dışarı saldık bir süre sonra, yavru olduğu için yönünü tayin edemiyor henüz duvara falan çarpıyor garibim, çarpıp yere düşüyor kabloların arasına giriyor, bende elimi uzatıp almak istediğimde kaçmıyor. Yavaş yavaş olacak bir şey, biraz sabır ve sevgi gerekiyor. Zaten yavru olduğu için sürekli uyuma halinde, hiç ötmüyor şuanda. Yemlerini küçük cam kaselere koydum, böylece tabaktan yemek yemeğe alışsın istiyorum. Benim için konuşması önemli değil, evcilleşsin yeter. Birde musluğun altına girip yıkanan kuşlara bayılıyorum, tombişte öyle olur inşallah J

 Kakaları görmezden gelin :D

Hiç yorum yok: