25 Eylül 2014 Perşembe

Kakaolu Kek


Kek pişirmeyi çok seviyorum, evi saran o mis gibi kek kokusu ancak betondan inşaa edilmiş duvarları yuva haline getirebilir sanki.

Bu tarif ile sonuç kesin mükemmel.

4 adet yumurta ve 1,5 su bardağı toz şekeri iyice çırpın ta ki krema kıvamına gelecek kadar.
İçerisine 1 su bardağı sıvıyağ, 1 su bardağı yoğurt yada süt ilave edin ve yumurtalı harca yedirin.
Ayrı bir yerde harmanladığınız 2,5 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya ve 1 paket kakaoyu sıvı harca ekleyin ve karışıkla yavaşça yedirin.
170 dereceli fırında kabarana kadar pişirin. fırını önceden ısıtmayı unutmayın.
kekin içerisinin piştiğini kürdan yada çatal batırarak anlayabilirsiniz.
zevkinize göre fındık ceviz de ekleyebilirsiniz.

bon appetit




Polonezköy'de bir gün


Bakayımmm en son ne yazmışım bloğuma;
uuu 31 ağustosta yazmışım en son.. bebemizin diş buğdayı şeysi hakkında. Ondan sonra üst damakta 3 tane daha dişi çıktı =) tutunup kalkmalar, emeklemeler ve yaramazlıklar başladı :)

Bu yazımda size Polonezköy köyünden bahsetmek istiyorum. Daha önceleri arabamız olmadığı için aklımıza gelse de gitme fırsatı bulamadığımız, İstanbul'un yanı başında olduğu halde İstanbul'un dışına çıktığınızı hissettirecek doğaya sahip gizli cennet. Ben burayı hep kahvaltı, mangal kelimeleri arasında duyuyor olsam da asıl ilgimi çeken içerisinde barındırdığı Polonezköy Tabiat Parkı idi. 4800 metrelik bir yürüyüş parkuruna sahip, aynı zamanda içerisinde bisiklet parkuru da var. Bisikletlerinizi yanınızda götüremiyor olmanız sorun değil çünkü köyün içerisinde bisiklet kiralayabiliyorsunuz.

Çok ilginç ama köy 1840'lı yıllarda Adam Czestochova öncülüğünde Polonyalılar tarafından kuruluyor, köyün diğer adı da liderlerinin isminden Adampol diye geçiyor. Köyde görülesi yerlerden Czestochova Meryem Ana Kilisesi ve yürüyüş parkı girişinin hemen sağında Polonezköy Hristiyan mezarlığı bulunuyor.

Haftasonu gezmeleri için "yakın yerler" aramaları tarafımdan devam ediyor olacak. Sırada Edirne, Eskişehir ve Maşukiye var. Hadi bakalım =)

Sabah erken saatte önce kahvaltı akabinde uzun bir yürüyüş için Polonezköy harika bir yer.

İyi gezmeler




  


31 Ağustos 2014 Pazar

Duru'muzun Diş Buğdayı


Bayram dönüşüydü, evde oturuyoruz. Her zamanki gibi Duru'nun damaklarını kaşımak için parmağımı uzattım, Duru'da ısırdı. Alt taraftan elime bir şeycik değdi, aaa diş mi dedim, bakıyorum diş miş yok, elliyorum elime bir şey batıyor hafiften. Evet, o parmağımda hissettiğim şey bir diş =) Duru'şkomuzun ilk dişi.
Tarih 31,07,2014 günlerden Çarşamba.

Blogum genelde hobilerimi paylaştığım bir yerdi önceleri, çünkü hayatımdaki önemli bir kısmı onlar kaplardı. Şuan ise hayatımdan Duru'dan daha önemli hiç bir şey yok. Hatta hayata anlam katacak daha önemli bir şey yok diyebilirim. Bu demek olmuyor ki ben hayatta Duru'dan başka bir şey görmüyorum. Elbette sinemaya gidiyoruz, evde diziler izliyoruz, arada spaya gidiyoruz, arkadaşlarımızla görüşmek sohbetler etmek en büyük zevkimiz bu aralar. Benim anlatmak istediğim, bunların hepsini Duru ile beraber yapmak hayata anlam katıyor. Onun varlığını bilmek içimi ısıtmaya yetiyor.

Neyse, bir türlü cesaret edemediğim diş buğdayını bugün atlattık. Ama bugünkü toplanma aile arasındaydı, asıl arkadaşlar arasında yapacağımız toplanma Eylül ayının ortasında düşünüyoruz. Doğum günümü de aradan çıkacağız galiba =)




7 Ağustos 2014 Perşembe

Şİle <> Ağva

Biz geçtiğimiz haftasonu Şile'ydi, Ağva'ydı gezdik.

Bu sene nişan hazırlıkları peşinde koşmaktan tatil yapmaya fırsat bulamayan arkadaşlar Şile'de denize girmek için bir haftasonu planı yapmışlar bize de dediler gelin haydin diye. Bizde tamamdır dostum! dedik ve koyulduk yola. Benim bildiğim Şile'ye 13 sene evvel, ormanlık bol virajlı dar yollardan gidiliyordu. Şile otobanına ilk defa girmiş bulundum.

Cumartesi erken çıkıp kahvaltımızı bir mesire yerinde yapalım dedik ve güzelce peyniridi zeytinidi termosunda çayıdı hazırlandık. Kahvaltı için aklımıza Saklıgöl geldi, kahvaltıyı orada yapalım dedik. Bu nadide tesis gidilesi, kahvaltı yapılası bir mekanmış gerçekten de.
Bir göl kenarında masa kiraladık, 35 TL.ye. Evet pahalı ama yapacak bir şey yok. Her ne kadar İstanbul'dan kaçış gibi görünse de İstanbul'dasın bebeğim :)



Hava maalesef gıpgriydi... Bütün haftasonu da böyle devam edecekti, hatta hayatımın en uzun gökgürültülerine ve şimşeklerine şahit olacaktım.

Saklıgöl molamızın ardından doğruca konaklayacağımız mekana doğru ilerlemeye koyulduk. Ağva'da Bella Vista diye küçük bir otelimsi mekan, ormanlar içerisinde oldukça ferah temiz hoş bir yerdi.



Otele giderken benim asıl hep gitmek istediğim yere Akçakese'ye uğradık, denizin durumuna bakmaktı amacımız. Kıyı şeridi bembeyaz köpüklerle kaplı, dalgalar 3 adam boyunda.
Tabela koymuşlar zaten "deniz girmek yasah kardeşimm" diye. Her yerde de ondan daha büyük bir sürü tabelalar akıntıya kapılırsan ne yapacağını anlatıyor sana kah resimli kah anlatımlı. Daha sonra gittiğim her plajda görecektim bu tabelalardan.

Bir moral bozukluğu tıpış tıpış gittik otele yerleştik. Otel sahibinin tavsiyesi üzerine Ağva'daki Kilimli koyuna gittik, dalga olmazsa orada olmaz dedi bey amca. Soraraktan bulduk Kilimli koyu, otopark parası 10 teele. Plaj pis mi pis, şaşal şişeler her doğal ortamda karşımıza çıkmazsa ben oraya doğal ortam demem. Dalgalar burada Akçakese'ye nazaran 1,5 adam boyunda. Biz girmedik ama suya hasret çiftimiz girdiler, dalgalarla boğuşup boğuşup dayak yiyip geldiler. Sandalyelerde oturduk kıyıda, dalgalar incelip incelip ayaklarımıza değdiler, güzeldi.
Öğle yemeği olayını yine aynı koyda bulunan restoranımsı yerde hallettik, pahalı ve çirkindi.



Akşam yemeğinde ise Ağva merkeze indik Liman restorana gittik, kalamarı ve karidesi çok güzeldi, ortaya çeşitli mezelerden söyledik.

Gece otele girdiğimiz gibi uzaktan sesi hoş gelen gök gürültüsü tepemize çöktü. Uzunca bir süre 2 saniye de bir çakmak sureti ile devam etti. Elektriklerin kesildiğini de eklemek istiyorum. Ormanın ortasında karanlıkta 4 genç 1 bebek diye başlayan senaryolar ancak filmlerde olur biliyorum. Neyse sağ sağlim sabah oldu, Duruşko'da o gürültüde mışıl mışıl uyudu zilli. eee bütün gün yoruldu tabi.

Ertesi gün hava çisiliyordu, yine gıpgri idi. Bizde Şile'nin içerisine, Ağlayankaya'ya falan uğrayaraktan yavaş yavaş İstanbul yoluna döndük. Dönüşte yol kenarında çeşitli gözlemecilerin olduğu bir yer var. Evin Ana Gözlemecisine girdik biz, bizim arkadaşlar daha evvel gelmişler ve ahbap olmuşlar zaten. Arka bahçe oldukça güzel. Gözlemeleri, ayranları ve çayları indirdik mideye ve artık bu sefer döndük evimize.





Gümüş renkli iki güne rağmen oldukça eğlendik. Akçakese'yi hafızaya attım ama gideceğiz :)

Bol gezmeler...

 

24 Haziran 2014 Salı

Çeşme ve bebekli çift biz

 
Eveeet, ilk tatilimizi de bitirdik döndük yuvamıza. Hiç sevmiyor olsak da bebekli ilk tatil deneyiminden ötürü "herşey dahil" tarzında bir otel arayışı içerisine girdik. Antalya'ya zaten yeni gitmiştik düğün nedeni ile, Bozcaada'yı çok seviyoruz fakat Ayazma Plajını bilenler bilir, kar suyu desek az olmaz bebeği bırak büyükler bile zor giriyor. İzmir, Çeşme'ye ne zamandır gitmek istiyorduk derken Sheraton Çeşme otelinde karar kıldık.
 
Otel gayet başarılı, sabah ve akşam açık büfe restoran dahildi. Lakin insanlar ne kadar zengin olursa olsun açık büfeyi görünce bir canavara dönüşebiliyorlar bunu bizzat deneyimledim. Koca koca adamlar sıra kavgası yaptılar önümde, bir kapışma bir koşturma... Ya arkadaş garsonlar yetişiyorlar merak etme, sürekli yenisini getiriyorlar... Neyse işte insanlığın avcılıktan, mağaradan geldiğini bir kez daha hatırladıktan sonra otelin genelinden bahsedeyim gideceklere, Ilıca plajının ortasında yer alıyor, kumsalı mükemmel denecek kadar güzel, denizi bildiğin turkuaz. Hani efsane var ya "gidiyorsun, gidiyorsun su seviyesi hala belinde", işte orası Ilıca. Biz Sheraton'un beachinden memnun olduğumuz için ve arabamız olmadığı için farklı yerlerde denize giremedik. Seneye inşallah.
Otelin yemekleri gayet lezzetliydi ancak her otelde olduğu gibi 4. günden sonra yemeklerin tadı aynı gelmeye ve kendisini tekrar etmeye başladı.
 
odamız deniz manzaralıydı ama pek bir işe yaramadı :)
 
Ilıca'da pek yapılacak bir şey yok maalesef. Kumrucu Erol'a gittik, kumru yedik o kadar. Aman aman bir yürüyüş sahili yok. Oralarda dost pide vardı,biz dost kazığı dedik oraya :) lahmacun 8 TL gerisini siz düşünün.
 
 
 
Çeşme ilk gün çok sıcaktı merkezinde dolaştık sadece ve bize çok sıkıcı geldi, 6.gün yeniden gittik Marina'yı falan dolaştık meğersem oralar daha güzelmiş, sonradan Çeşme gözüme epey güzel göründü ve çok geç farkettiğim için üzüldüm. Seneye inşallah. İmren Lokantasında yemek yedik çok lezzetli ve ilçenin geneline göre gayet uygun fiyatlıydı. Bir de Rumeli Pastanesi var merkezde, sakızlı muhallebisi çok güzeldi, hediyelik sakızlarımızı da Rumeli Pastanesinden aldık. Diğer rüzgar değirmeni tarzında hediyelik eşyalarınızı da Çeşme'den almanızı tavsiye ederim. Daha uygun.
 
 
yukarıdaki ve aşağıdaki fotoğraflar Çeşme Marina'da,aslında bir avm
 
imren lokantasının mezeleri ise harika, taptaze
 
Alaçatı ise ayrı bir konu olur. Tartışılır bir yanı var, aşırı derecede pahalı ama lanet olsun sokakları çok romantik :) çok cicili biçili her yer. Tam kızlara göre. Alaçatı'da genelde İmren Pastanesindeydik. İrmik helvası enfes. İlk gün Çeşme'yi beğenmeyince her akşam Alaçatı'daydık.
 
begonviller harika, Marmara bölgesinde yetişemiyor maalesef :(
 
 
imren pastanesinde sufle, başarısızdı
 
irmik helvası ise çok güzeldi
 
 
 
Genel itibari ile Çeşme pahalı bir yer, konaklamayı ucuza ayarlayıp (ev, pansiyon vs. kiralama gibi) dışarda yemek yemek, farklı beachlerde denize girmek daha mantıklı olabilir.
 
Ulaşımı Çeşme otogardan kalkan minibüsler ile sağladık. Bu minibüsler Çeşme, Ilıca, Alaçatı arasında çalışıyorlar. Ilıca tam ortada yer aldığı için Çeşme'ye 3,50 TL, Alaçatı'ya 2,50 TL.ye gidebiliyorduk.
İstanbul'dan giderken ise uçak yolculuğu yaptık, Havaş 20 TL.ye sizi direkt olarak Çeşme otogara götürüyor oradan taksi veya minibüsle otele ulaşabilirsiniz. Taksi 35 TL.tutuyor, 5 km yol için oldukça pahalı olduğunun farkındayım ancak Çeşme'de taksi fiyatları bu şekilde. Taksiye binerken bir daha düşünün yoksa Çeşme tatilinizde unutamayacağınız bir anı olabilir :))) Biz uçak biletlerine 500 TL. verdik, Havaş shuttle kişi başı 20 TL toplam 80 TL. 35 TL*2 70 TL.de taksi parası dersek yani yol parası bize toplamda 700 TL.ye geldi, arada Alaçatı'dan otele bindiğimiz taksileri (15 TL.), minibüsleri ve İstanbul dönüş shuttleları saymıyorum. Açık açık yazmamın nedeni, arabayla gitmeyecekseniz tekrar düşünün :)) 

 dönüş yolunda, adnan menderes havalimanı mimarisi pek havalı olmuş
 
İyi tatillerrrr