6 Kasım 2014 Perşembe

Mykundak ile uyku eğitimimiz


Merhabalar, 

Duru 6,5 aylıkken kendi kendine uyuması için Mykundak.com adresinden Pınar Hanıma ulaştım ve bir telefon görüşmesi sonrası uyku eğitimi danışmanlığını satın aldık. Pınar Hanım bizi başta uyardı, "gerçekten kararlı mısınız?" dedi. "Evet" dedim. Çünkü uyku eğitimi vermek istiyorsanız hakikaten kararlı ve istikrarlı olmalısınız.


Bebeğinizin gözyaşlarına dayanmak ciddi bir imtihandan geçmek gibi, çok stresli ve üzücü. 

Yalnız ağlamasına dayanabiliyor olmak sadece uyku için değil diğer her şey için önemli bence. Konuşamadığı için ağlayarak derdini anlatmaya çalışıyor, büyüklerde ise ağlamak üzülmenin bir göstergesi olduğu için bebeğinizi yanlış anlayabiliyorsunuz. Her ağladığında burnunun dibinde bitiyor olmak bebekte özgüven eksikliğine neden oluyor. "Nasılsa ihtiyacım olsun ya da olmasında her zaman yanımda olan birisi var, saçını süpürge eden, ne istersem yapan birisi" diye düşünüyor. Yanlış anlaşılmasın sakın, elbette evladınızın yanında olacaksınız fakat saçlarınızı süpürge etmeden :) yani ben kendi yaşadıklarımdan bu sonuca vardım, aksini düşünebilirsiniz elbette.

Bir de benim en sevmediğim şey karşımdaki insanın fedakarlık yapması.. Genelde de annelerimiz öyledir bilirsiniz. Ama bana karşı fedakarlıkta bulunup beni neden kendine karşı gebe bırakıyorsun, bence bu acımasızlık. Bırak düşeyim sonra da ayağa kalkayım, ben sana gerçekten ihtiyaç duyduğumda senden yardım dilerim zaten.

Konu nerelere geldi böyle yahu. Öhööhhö. Uyku eğitiminde Pınar Hanım, bebeğinizin 3 günlük rutinine göz atıp size uygun bir düzen oluşturuyor. Uyku saatleri, beslenme saatleri vs yer alıyor bu düzende, sizde bunu rutin haline getiriyorsunuz. Bebek bu rutine ayak uyduruyor. 

Biz bundan 3-4 ay önce (ramazan ayı idi) 10 gün kadar rutini uyguladık, Duru'yu gündüzleri yatağına koyup çıkıyordum odasından ve 5 dakika içerisinde uykuya dalmış oluyordu. Tabi bu süre içerisinde ağlamaları oluyor, işte bunlara dayanmak zorundasınız. Acabalarla kendinize vesvese vermeyi bırakmalısınız. Bir seferlik yanına gideyim dediğinizde bir sonrakinde sizdeki kararsızlığı seziyor ve bu böyle sürüp gidiyor. İstikrar burada çok ama çok önemli.
Sonra annem geldi bize bir süre kalmaya, eski usul sallanma yöntemine alışık kadın bana çok kızdı, o daha çok küçük ağlatma vs. baskılarına daha fazla dayanamadım, bayramda da Sakarya'ya gidişimiz orada gerekli düzeni sağlayamamam ve insanların bebeği ağlatıyor şuna bak bakışları, ablamın "sosyete misin sen bırak bu işleri" söylemleri beni yıldırdı ve tekrar meme vererek uyutmaya başladım. Duru alışmaya başlamıştı aslında kendi kendine uyumaya, meme verince bir yadırgadığı bile olmuştu "böyle mi uyuyorduk yahu" diye :) bir sürü daha nedenden dolayı uyku eğitimini askıya aldım. Pınar Hanımda üzüldü, epey gözyaşı döktük yazık oldu dedi bana. Yaz aylarında sıcakta da evde durulmuyor, sürekli dışarlarda olduğumuz için erteledim iyice. Taki mememi ısırmaya başlayana kadar. Emzirmek zaten işkenceye dönüştü. Bunun yanında akşamları Duru'yu uyutmaya çalışmam 2 saati bulmaya başlamıştı. Eğitim veririm daha az yorulurum dedim kendi kendime ve eşime bu isteğimi açtım, yalnız o da ağlatma taraftarı değildi. Onunda ikna olduğunu sezene kadar bekledim ve Pınar Hanımla yeniden iletişime geçtim. Bana yeni bir düzen yolladı. 03 Kasım Pazartesi gününden beri uygulamaya çalışıyorum bu düzeni. 3 gecedir hiç uyanmadan uyuyor. Akşam 20,30 da uykuya dalmış oluyor.
Bugünde 09,30da daldı uykuya, 2 saati geçkindir uyuyor zilli :)) Yoksa ben bu yazıyı tek seferde yazabilir miydim :))

Nasıl mutlu olduğumu anlatamam =))

Hiç yorum yok: