12 Şubat 2015 Perşembe

Kokulu taş nasıl yapılır?




Merhabalar,

Hepimizin aslında ortaokul sıralarında iş ve teknik dersinde yaptığı bir faaliyeti paylaşmak istiyorum.

Bir arkadaşımın kokulu taş yapma fikri beni de baştan çıkardı, çok sevdim.Yapması oldukça eğlenceli.

İki hafta önce bunun için soluğu Eminönü'de aldık. Malzemeleri temin edebildiğimiz en uygun ve çok çeşide sahip tek yer Özyağcılar Kimya idi. İnternetten satışları da var fakat yerlerine gidip o havayı solumak daha zevkli bence.
Adres: Hasırcılar Cd. Cömerttürk Sk. No:9-E



İhtiyacınız olan şeyler basit. Alçı (nalburda da bulabilirsiniz mutlaka), koku esansı, su ve kalıp.
Tabi ki böyle güzel, havalı modeller için havalı kalıplara ihtiyacınız var. Koku esansını yine belirttiğim yerden temin ettik, benim satın aldığım koku bebek pudrası kokusu idi, lavanta, gül vs. her çeşit koku esansı mevcut. Evde lavanta yağı var benim, onunla nasıl olduğunu da deneyeceğim.

Miktarları kesinlikle şu miktardır şeklinde belirtemeyeceğim çünkü bende deneme yanılma şeklinde çözmeye çalıştım, ancak çok çok az miktarda su eklemeniz gerektiğini söylemeliyim. Alçının suda çözündüğünü farkettim, alçınızın üzerine yavaş yavaş suyu eklemelisiniz. Örneğin iki kalıp için bir plastik bardağa 2,5 kaşık alçı, 1 kaşık su ekledim. Koku esansını da alçının içerisine 1-2 damla ekledikten sonra iyice karıştırdım.

Ağzınızı bir bez ile kapamayı unutmayın, alçının tozları hiç görünmeden boğazınıza kaçıyor, ciğerlerinize gitmesini istemeyiz.

İyice karıştırdıktan sonra kalıbımıza döküyoruz ve en az 15 dakika bekleyip kalıptan çıkarıyoruz. Tam manası ile kuruması 1 gün sürebilir.




6 yorum:

minikadamım dedi ki...

bildiğimiz nalburda satılan alçı ile mi yaptınız? çok çok güzel görünüyor. ben de kokulu taşa merak salmıştım merakımı gidermek için önce alçıyla denesem mi diye düşündüm bu süper olmuş.

Unknown dedi ki...

Canim bence evet. Tam net konusamiyorum çünkü eminonunde kokulu tas tozu diye satiyorlar. Ama bildigin alçı yani ben alçıyı taniyorsam böyle ☺

Adsız dedi ki...

Peki alciylada oluyormu

Unknown dedi ki...

Maalesef alçıyla olmuyor rengi sarı ve elde iz bırakıyor ben denedim

Unknown dedi ki...

Maalesef alçıyla olmuyor rengi sarı ve elde iz bırakıyor ben denedim

feride dedi ki...

Benim yaptıklarım Feride Hobi Evi sayfamda