25 Ekim 2012 Perşembe

Lavanta Kesesi

Bayramda esimin annesine cam sakizi coban armagani bir sey goturmek icin bu lavanta kesesini diktim. Yapilisini buradan gorebilirsiniz, baykus yastigimin yapilisini da bundan uyarlamistim.


24 Ekim 2012 Çarşamba

2-7




Bu sene doğum günüm kuru kuru geçsin istemedim, çocukluğumda üflediğim pastalar geldi aklıma neden toplamayayım arkadaşlarımı dedim sonra. Temamız ise "çocuk kalanlar" olsun dedim.
İçimizdeki çocuğu hiçbir zaman kaybemeyelim inşallah.

Krapon kağıtları ile renk renk ponponlar yaptım, renkli kağıtlardan banner, sehpanın üzerine bonibon, eti puf, eti cin, balık kraker, pizza krakerlerden falan koydum.
Asıl çok güldüğümüz şey ise bıyıklardı. Gerçekten çok eğlendik bol bol fotoğraf çekildik bıyıklı bıyıklı :) Hepsini kendim yaptım, günler öncesinden başladığım için zor olmadı.
Bıyıkları bir internet sitesinden bulup yazıcıda yazdırdım, kartona şablon çizip kenarlarını kestim ve bıyıkları bali ile yapıştırdım, sapını ise çöp şişlerle yaptım :)
Birde üzerinde doğum günü çocuu yazan kocaman bir yaka arması yaptım, o da çok güzel oldu espriliydi :)
Kendimi çocuk gibi hissettim gerçekten. Arada şımartmak gerek bünyeyi.

Dolmaları sağolsun anneciğim yolladı taa Adapazarlardan bana, börek ve mercimek köftesi ablamın marifetli ellerinden çıktı, kek ve patates salatası bana ait :) ayrıca içecek olarak yalnızca limonata vardı, onu da ben yaptım. Limonatam 10 puan aldı ve onu yapmak benim için bebek işi diyebilirim, tarifini ise özellikle paylaşmak istiyorum;
Limonata :
Bir sürahi limonata için 2 adet bütün limonu güzelce yıkayıp katı meyve sıkacağından kabukları ile birlikte geçirin, içerisine zevkinize göre şeker ekleyip limonun asiti ile birlikte şekeri karıştırarak eritin sonra su ekleyin üzerine. Miktarlar tamamen sizin damak tadınıza kalmış.

 





 
 





 
 
Bu arada, Teoman'ın 17 adlı şarkısı çıktığında bende 17 yaşındaydım, çok manidar :P

Ahşap sevdası böyle başladı...

Ahşap boyama sevdam işte bu kuş evi ile başladı dikiş kutusu ile devam etti...





Nachos Tarifim

Gönul isterdiki su guzel bayram arefesinde bir baklava tarifi vereyim ama maalesef nachosla idare edecegiz artikin.
Her ne kadar karatay diyetime aykiri olsa da seviyoruz nachosu yemiyorum epeydir o ayri.
Eski blogumdan kalan bu tarifle iyi bayramlar diliyorum. Bayraminiz mubarek olsun.

Bağdat Caddesindeki Meksika restoranı Ranchero eşimle birlikte en çok gittiğimiz, yemek yemeyi sevdiğimiz yerlerden birisidir. İstanbul’da Meksika yemeklerini Türk yemeklerine uyarlamış en güzel restoran diyebilirim.
Velhasıl bir gün burada Nachos yedik ve bayıldık. Bir gün özel ve değişik bir şeyler pişirelim derken eşim Nachos istedi, bende boylece denemiş olacaktım. Restoranda nachos ara sıcak olarak gelmesine rağmen ana yemek gibi bence, sizde çok yapıp içecekle birlikte arkadaşlarınıza atıştırmalık gibi de sunabilirsiniz oldukça doyuracaktır.
Önce önemli bir konu aktarayım, Migros’larda veya diğer marketlerde satılan (Fripp isimli) Meksika fasulyesini beğenmiyoruz biz, daha çok barbunya gibi bir tadı var, Meksika fasulyesi tadını alamıyoruz açıkçası. Bizde değişik Meksika fasulyesi çeşitlerini olsa olsa gurme marketlerde buluruz deyip bizim eve de yakın olan İnönü caddesindeki Gourmet Garage markete gittik ve dikkatimizi çekenler arasında Poco Loco marka Meksika fasulyesi ve Mısır Taco cipsini gördük bunları deneyelim dedik. Çok iyi bir seçim yapmışız tam aradığımız gibiydi çok beğendik, bundan sonrada bu markayı almayı düşünüyorum. Aynı markanın diğer çeşitlerini taco ve diğer sosları da dahil gurmenet.com veya Macrocenter markette de bulabilirsiniz.
Açıkçası Nachos tarifini internette biraz araştırdım ama istediğim gibi bir tarif bulamadım, çok türk usulü geldi hepsi. İçindekileri az çok tahmin ederek hazırladım, 2.denemede birebir aynısı hatta daha lezzetlisi oldu diyebilirim.
Birde internette genelde tavuklu falan vardı, biz kıymalı yediğimiz için kıymalı yaptım hep, tavuklu olanın aynı tadı vereceğini sanmıyorum.

4 kişilik Nachos Tarifi:
1-2 baş soğan
300 gr.az-orta yağlı kıyma
1 paket domates püresi
Cheddar peyniri
Jalapeno biberi
Meksika fasulyesi
Mısır tacosu
Salsa sos
İce cream sos
Tuz, kara biber

Soğanları küçük küçük doğrayıp kavrulmasını bekliyoruz, arkasından kıymayı ilave ediyoruz. Kıymalar da kavrulunca 3-4 çorba kaşığı yaklaşık kıymanın 1/3’ü kadar Meksika fasulyesi ilave ediyoruz. Fasulyenin tadını vermesi için bu şekilde 2-3 dakika pişiriyoruz sonra 1 kutu domates püresi, 1 çay bardağı kadar su, 2-3 kaşık jalapeno biberi, tuz, karabiber ilave ediyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Dilerseniz acı sosta ekleyebilirsiniz.
Kıvamı ne çok sulu ne de çok kuru olacak. Tabiri caizse balçık gibi olsun. Böylece harcımız hazır, altını kapatabiliriz.
Geniş yayvan bir tabağa cipleri yayıyoruz. Çok fazla cips koymayalım, tabağınızın zeminini kaplayacak kadar sadece. Üzerine kıymalı harcı paylaştırıyoruz. Cipsler sosun ıslaklığı ile ıslanacak zaten. Üzerine cheddar peyniri ekleyelim, kıymanın sıcaklığı ile onlarda hafif eriyecekler.
En üste zevkinize göre ama çok olmamak kaydı ile salsa sosu ve ice cream sosu gezdirebilirsiniz. Yine zevkinize göre Jalapeno biberlerleri serpiştirelim. Yemeğimiz servise hazır.
Hazırlaması çok kolay, pratik ve lezzetli bir yemek.

Afiyet olsun :)



21 Ekim 2012 Pazar

Sonbahar temali kapi susu #diy

 
<3 Severek yaptigim yeni kapi susum kapima bahar esintisi getirdi <3
 
 

16 Ekim 2012 Salı

Minyatur yastigim

Usengecin yazisi; dun su pofidik minik yastigi yapiverdim. Yaptim oldu yeni fikirlere yelken actim boylece :)) bu arada dikis camiasinda yeni oldugumu bir kes hatirlatirim.

Yapilisini kalpli lavanta torbasindan uyarladim :))

15 Ekim 2012 Pazartesi

bir adapazarı klasiği

pazar sabahı kargalarla birlikte düştük yola, dere tepe düz gittik vardık köyüme. küçücek'tir oranın adı. anne-baba olmanın bambaşka bir duygu olduğunu görüyorum sonra, büyük bir heyecanla beklemenin, sevincin ne demek olduğunu... yumuyorum arkasından kahvaltı sofrasına, seviyorum dağ tepe aşmayı.
kalan dolmaları yanımda getirdim az önce indirdim mideye :)


13 Ekim 2012 Cumartesi

Mutluluk

Mutlu olmak icin bugünkü nedenimiz <3
 

Jessie J. Price Tag




Bir sarkiya taktim mi takarim artik -varsa farkli versiyonlari ile- tekrar tekrar dinlerim.
Bu aralar hiç sıkılmadan dinledigim parçadir Price Tag


Bu kizcagizda boyuna bakmadan vermis sarkinin hakkini valla. Afferin.

12 Ekim 2012 Cuma

Mutlu Cumalar

Cumanin verdigi bir mutluluk bir heyecan sevinc herkesin sarsin dort bir yanini.
Pastam kadar tatli olsun haftasonunuz.

11 Ekim 2012 Perşembe

En güzel hediye deger verilen olabilir

Canım arkadaşım Ayşe’min doğum günü hediyesi için ne alabilirim diye düşündüm düşündüm ama orijinal bir hediye bulamadım.
Sonra maneviyata öncelik veren bir insan olduğunu bildiğim için el emeği bir şey hediye edebileceğimi düşündüm ve bu aralar çok sevdiğim hobim ahşap boyama ile çok amaçlı bir kutu yapayım dedim.
Hani örgü örmeyi yeni öğrenirsin ilk kısımlar yamuk yumuk olur ya benim ki de öyle, kursa gitmeyi düşünüyorum bakalım o zaman değişik tekniklerde öğrenir geliştiririm kendimi. Gerçekten çok eğlenceli hele ki en son ortaya çıkan şey içinize siniyorsa çok mutlu oluyorsunuz.

8 Ekim 2012 Pazartesi

#mutlu kahvaltilar serisi

Cok sevdigim kahvalti sofram diyebilirim.


#mutlu kahvaltilar serisi

Merhabalar,
Kahvaltilarima bir yenisini ekledim, ortadaki runneri ben diktim. Yaptigim ekstra bir sey yok sadece kenarlarini katlayip ütüledim ve düz dikis yaptim. Krem rengi masaortumle birbirlerine cok yakistilar. Sofram cicek acti.

7 Ekim 2012 Pazar

evimizden herkese selam olsun, hoşbuldum :)



Dikiş makinemle yaptığım bu şirin şey evime amatör ruhu ile renk kattı :)
Makinemi salona koydum böylece bir şey dikmek istediğimde ev halkı ile uzak kalmayacağım.
Bakalım bunlar başlangıç normalde maymun iştahlıyımdır sıkılır atarım elimdekileri hemen ama biraz zor olmasına rağmen ahşap boyama ve dikişten henüz sıkılmadım aksine hep bir şeyler üreteyim, acaba ne yapabilirim diye düşünürken buluyorum kendimi.
Hep diyorum, insanın mesleğinin dışında bir şeylerle uğraşması bir hobisinin olması çok güzel bir şey.
Hiçbir şey yapmayan yani en azından kitap dahi okumayan bir insan başkalarıyla uğraşır.
Hobi dolu günler dilerim :)