21 Ağustos 2013 Çarşamba

20.Hafta : Yolun Yarısı



Ah aaahhh! Geldik yolun yarısına, heyecan dorukta.. Şimdi şimdi idrak etmeye başlıyorum anne-baba olacağımızı. E bir de telaş sarmaya başladı.

Hangi hastanede doğum yapacağım, odasını nasıl düzenleyeceğiz, doğum sırasında sunulacak ikramlar nasıl olmalı, konsepti ne seçmeyelim, fotoğrafçı falan derken kafam allak bullak oldu. Odasını halletsek ikram kısmına adım atacağım.

İnternette de yapmış olduğum kapsamlı araştırma ile şuan ki planlarım;

Hastane;
Evime de yakın olması nedeni ile Ataşehir Şifa Hastanesinde karar kılmıştım ta ki fiyatlarını görene dek. Normal doğuma 6,250 TL fiyat verdiler yemin ederim. Benim sigorta doğum limitim 5,000 TL oysa ki. Üstelik doğum için yapılacak tüm rutin kontroller, tahliller vs.de bu limitin içerisinde dahil. Yine muayene ücreti de bir o kadar pahalı. Deseler ki bana bu fiyatın içerisinde oda süsleme, fotoğrafçı, ikramlar vesairede dahil tamam eyvallah diyeceğim o zaman ama yok, onlara da ayrı para... Eşim sen bilirsin önemli değil falan diyor ama düşünüyorum ne gereği var şimdi? Zaten bir o kadar daha masrafımız olacak, devlet hastanesinde doğum yapanlar nasıl yapıyor merak ettim. Annem bana hamileyken kontrollere bile gitmemiş, doğurmaya gitmiş hastaneye doğruca :) 

Bebişim odası;
Beşik konusunda şuradaki yazı ile aynı fikirde olduğumdan beşiğini normal bildiğimiz parmaklıklı bir beşikten seçeceğim. Hatta e-bebekte tam aradığım gibi bir beşik bulmuştum fakat tam satın alacağım sırada stokta bitti :( Gelmesini bekliyorum dört gözle. Fotoğrafı aşağıdaki gibi, şuan e-bebekte bulunmuyor. Masif çam ağacı olması, doğal görünmesi benim en büyük tercihimdi zaten. Bizi bir-iki sene idare etse yeter.
Beşiğin yanında sallanan sandalye ve şifonyer düşünüyorum. Çok kalabalık yapmak istemiyorum odayı.


Yalnız kafamda kocaman bir soru işareti var ki, bebeği bizimle aynı oda da yatırma mevzusu. Bu konuyu oluruna bırakıp düşünmemeyi tercih ediyorum şuan. Bebeğin nasıl bir huya sahip olacağıda çok önemli.

Fotoğrafçı;
Bir çok doğum hikaye fotoğrafçısı ile mailleştim. Hemen hemen birbirlerine yakın fiyatları var. instagramdan tanıdığım Latife Tunç ve Alev Durmuşoğlu var mesela, ikisi de işlerinde çok iyi. Aralarında kararsız kaldım diyebilirim. Düşünüyorum.

Bugün Mothercare'e baktım, indirime de girmişken bir kaç şey alayım dedim. İlk cicişlerini aldım fıstığımın, miniminnacıklar. Bunlara bakmak bile duygulanmaya yetiyor.
Bir de bugün D&R'de dolaşırken Blogcuannenin de tavsiye ettiği, Harvey Karp'a ait "Mahallenin En Mutlu Bebeği" kitabını aldım. Artık eğitilmenin vakti geldi de geçiyor değil mi? Kitapta geleneksel yöntemlerin aslında çok gerekli olduğu üzerine durulmuş olduğunu görüyorum. En basit örnek, kundak yapmayı tavsiye ediyor. Kitabın henüz çok başındayım konuşmak için erken ama ben sevdim, bitirince yorumlarımı yazacağım.


Bebişim artık içeride kıpırdanıyor, arada onun orada (çok şükür ki) canlı olduğunu hissetmek bana huzur veriyor. Pozitif doğum hikayeleri okuyorum bazen, annelerin doğum anında hissettikleri bile gözlerimin dolmasına neden oluyor.

Allah'ım sağlıklı bir şekilde kucağıma almak nasip etsin inşallah.

Sevgiler.

Hiç yorum yok: