1 Ocak 2013 Salı

Irmik helvasi


İrmik helvası gibi lezzetli bir yiyeceğimizi neden ölümle ilişkilendirmisler anlamıyorum. Kime de sorsam çok severim der ve açar gözlerini sonuna kadar ^^

Canım çeker arada benim valla, cok severim ama pişirme kısmını en son 7. denemeden sonra falan bırakmıştım, beceremiyordum ta ki bugüne dek :) bugün kafadan ölçü birimleri ile pişirdim ve Ayazma plajindaki kumlar gibi tane tane, lezzeti ise enfes bir sey oldu :)) 

Kabaca tarif vereyim; Yarim paket irmiği bir dolu kaşık tereyağı ve çam fıstıkları ile iyice kavurdum. Diğer yandan yarım litre sütle yaklaşık 15 tane kesme şekeri kaynattım. İrmikler kavrulunca sütü ekledim iki karıştırıp kapağını kapadım, altını kapatıp 5 dakika dinlendirdim. Enfes oldu. Kapağını açınca yapışmış gibiydi ama karıştırınca ayrıldı birbirinden. 

Kaymaklı dondurma da olaydı cok yakışacaktı :) 

Afiyet bal şeker olsun ♥ ♥ ♥ ♥
 

Hiç yorum yok: