8 Kasım 2012 Perşembe

♥ Elmalı Aşk Kurabiyesi yaptım ♥



Mutfak Sırlarını facebooktan takip etmek hem çok tehlikeli hem de iyi oldu :)
Elmalı kurabiye yaptım ilk kez.

Malzemeler:

Elmalı iç harç için;
3 adet elma
3 yemek kaşığı kadar şeker
zevke göre tarçın
yarım su bardağı kadar kıyılmış ceviz

Hamur için;
2 adet yumurta
1 su bardağı yoğurt
250 gr yani 1 paket margarin veya tereyağı
5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
1′er paket kabartma tozu ve vanilya

Önce elmalı iç harcı yapmaya başlamak lazım, biraz soğutacağız çünkü. Elmalar suyunu çekene kadar pişiriyorsunuz tüm malzemeler ile. Hamuru yaparken ben hep katı ve sıvı malzemeleri ayrı bir yerde karıştırıp en son birbirleri ile buluşturmayı seviyorum. Kekte bu şekilde olmalı muhakkak ama kurabiyeyi de aynı şekilde yaptım. Unu sonradan yavaş yavaş eklemek ise kolay yoğulmasını sağlıyor. Zamanında Eminönü’den aldığım çeşitli ölçülerde kurabiye kalıplarım var benim. en genişlerinden kalp ve çiçek modelleri ile hazırladım kurabiyelerimi. Modelin içerisine elmalı harcı koyup aynı model ile üzerini kapatıp kenarlarını çatal ile bastırıyoruz. 150-160 derece fırında zevkinize göre pişirebilirsiniz. Her fırının pişirme süresi farklı benim Bosch marka turbo fırınımda 20 dakika yeterli oldu. Üzerine pudra şekeri serpip servis yapabilirsiniz :) afiyet bal şeker olsun.

♥ ♥ ♥

Hiç yorum yok: