10 Aralık 2013 Salı

36. Hafta

36.hafta 5. gün bugün. Hani daha önce hamileliğimle ilgili yazdığım yazılarda ağırlaşmaya başladım falan diyordum ya, hepsi palavraymış. Son bir haftadır anladım ağırlaşmanın ne demek olduğunu. Doktor kontrollerimiz ayda birdi, artık iki haftada bir gidiyoruz. 38. haftadan itibarense her hafta kontrole gideceğiz. Gelişimi çok şükür güzel gidiyor, haftası ile uyumlu. 49 cm olmuş Duru'muz. Doğum için beklenen tarih 3 Ocak 2014 ancak içimden bir ses 20-21 Aralık gibi yani 38.haftada aramıza katılacak diyor. Bu arada eşimle tanışma yıl dönümümüz 21 Aralık, yüz yüze buluşmamız ise 05 Ocak tarihleri, bebişimiz de bu tarihlerden birinde gelirse çok manidar olacak :)

Doktor özellikle sol tarafıma yatmam gerektiğini söyledi. Nedeni ise sırt kısımdan ve sağ kısımdan geçen damarların üzerine baskı yapıp bebeğe giden kan akışını engellememek. Tabi insanoğlu tabiatı gereği, tek bir yönde ne kadar uzun sabit kalabilir? Arada bir sağ tarafına yat fakat uzun sürmesin dedi doktor. Tüm gece ya bebişe kan gitmezse korkusu ile 100 kere uyanıyorum. Çok uzun süre soluma yatmaktan popomun sol tarafı da ağrı yaptı. En sonunda kalktım gece 04.00'te yürüdüm evin içerisinde. Daha aramıza katılmadan uykusuz geceler baş gösterdi anlayacağınız. Tabi bunlar doğal bir süreç, kimsenin gözünü korkutmak değil amacım. Ben kendi başımdan geçenleri anlatıyorum herkes bunları yaşayacak diye bir kaide yok.


Geçenlerde internette dolanırken Perine Masajı diye bir şeye rastladım, iyice araştırdım. Perine masajına; Rahim girişini tatlı badem yağı, kantaron yağı veya bu masaj için özel üretilmiş karışım yağlarından biri ile ovmak diyebiliriz. Tabi nasıl yapıldığını açıklayan çeşitli videolar var, direkt ovmak dediğime bakmayın. Türkiye'de çok bilinmeyen daha çok Fransız kadınların muhakkak yaptığı bir masaj türü. Amacı normal doğum esnasında rahim ağzında oluşacak kesilerin en aza indirilmesi ancak ne kadar işe yaradığı kesin olarak kanıtlanmamış durumda. Doktoruma bu masaj hakkındaki fikrini sordum. Yapabilirsin istiyorsan ama zaten o anda bunları düşünmeyeceksin, aklına gelmeyecek masaj falan dedi gülerek.

Doğum yaklaştıkça heyecan artıyor. Banane yaa ben normal doğum yapacam sancıda neymiş falan diye atarlanıyordum ama kendimi ciddi ciddi bu işi düşünmeye başlamışken bulunca tırsmaya başladığımı söyleyebiliriz. Genel olarak acıya dayanıklı bir insanım ama bakalım önemli olan bebiş ve benim sağlığım için en iyi olanı hangisi ise o olsun, önceliğimiz bu.


Hiç yorum yok: