5 Kasım 2012 Pazartesi

SKYFALL


Güzel Türkiye’mizde doğru düzgün sanatsal bir faaliyet olmaz Hollywood’a gidecek kadar iddialı olmaz diyelim en azından, onlar bizim ülkemize geldiğinde de tekrar tekrar gösteririz, hemen özel geceler ayarlarız gelen sanatçılar erkekse bir dansöz gecesi ayarlarız, kapalı çarşıyı dolaştırırız, Sultanahmet’i gezdiririz tamam. Güzelim ülkemiz bizimle ilgisiz bir şekilde tanıtılır, gerçekten de çok üzülüyorum.
U2 geldiğinde dansözü oynatmışlardı önünde, adam evli bakmak istemiyor bile…
Skyfall filminde Türkiye’yi bir Arap ülkesi gibi göstermemişler demek isterdim ama filmin başında İstanbul’a giriş yaptığı anda arkada çalan o Ortadoğu müziği neydi öyle? Bence İstanbul’u bir Arap ülkesi gibi göstereceklerdi ama bizim gazeteciler çok baskı yaptılar bunların üzerinde sanırım, Türkiye’de geçiyor olan son sahne -Fethiye’de falan çekilmiş olmalı oralara benziyordu- sevişme/alkol falan içeriyordu. Tiplerde Güney Amerikalı gibi mübarek, Türkçe konuşmasalar anlamayacağım.
Büyük bütçeli içi boş bir filmdi. Sanki eski James Bond jenerasyonu için çekilmiş bir film gibi geldi bana, senaryonun akışı tahmin edilebilirdi. Hiçbir şey olmazsa aksiyon tadında izleriz demiştim ama onda da istediğim lezzeti alamadım maalesef.
Filmde tek sevdiğim şey Adele’nin Skyfall şarkısı idi, fevkalade bir parça.
 
 


Hiç yorum yok: