9 Eylül 2013 Pazartesi

Bebek alışverişi:Havuzluhan


Merhabalar,

Daha önce bebek alışverişi ile ilgili bir yazı yazmıştım, bu listede bulunan ürünleri almak için cuma günü Eminönü'nde bulunan Havuzluhan'a gittik. Listeyi bitirdim sayılır çok az bir kaç eksik kaldı.

Hamiş anneler en geç 6.ayda büyük işleri halletmek gerektiğini, daha sonra vücut ağırlaştığı için zor olduğundan bahsetmişti. Ben de buna paralel olarak giriştim bu işlere aslında. İyi ki de bu şekilde yapmışım, 23.haftadayım tüm gün ayakta durunca belim çok ağrıdı ve çok yoruldum.

Havuzluhan'a gelince, manifaturacıların olduğu caddeden yukarı doğru çıkacaksınız, biraz ileride karşıda dikine Havuzluhan diye yazıyor, bayağı büyük çok katlı bir han. Kime sorsanız tarif eder merak etmeyin.

Ben en alt katta yer alan, tüm dükkanların tek bir mağaza yönetimine ait olduğu bebe çeyiz sarayından alışveriş yaptım. Youtube kanalı var, dükkanların içerilerini daha detaylı inceleyebilirsiniz. Zaten bir tane market arabası verdiler aldıklarımızı hep bu araba ile taşıdık. 
Nakit aldığımız için toplam fiyat üzerinden %10 oranında indirim yaptılar ama daha fazlasını değil, bunun üzerinden 1 kuruş dahi indirmiyorlar. Bunun dışında fiyatları piyasaya göre bana uygun geldi açıkçası. Örneğin şampuan etiketi üzerinde 32 TL yazıyor ama nakitle beraber 22 TL'ye satın aldık eczaneden alsaydım etiket rakamından alacaktım veya göğüs kalkanı piyasada 35 TL civarı sanırım, biz 25 TL gibi bir rakama satın aldık. Yalnız şuanda hiç birisinin fiyatı aklımda değil, detaylı fiyatların yazdığı bir fişte vermedikleri için net olarak rakamları aktaramayacağım.

Zıbın, oradaki görevli üç adet yeteceğini belirtti bir paket aldık, 
hastane çıkışının içerisinden de bir adet çıkıyor.

ağız silme mendilleri (çok lazım olacak)

havlular 

bebe kundağı, bir adet aldık yarım kundak yapacağız minnoşu
 nakışı çok hoşuma gitti

bol bol çoraplı altlardan aldık :) eve gelince farkettim, bu kadar çok almaya gerek var mıydı bilmiyorum.

iki adet altlı takımdan aldık, tavşan şapkası da var

annemler ille çorap alalım dediler, aldık

temizlik seti :)
 bebe şampuanı, pişik kremi, bebe yağı, ateş ölçer, kulak pamuğu, saç fırçası bişi kılıydı plastik değil,
 burun temizlemek için pompa var küçük oraya gidince adam önerdi çok lazım oluyormuş,
hesionka'nın tavsiyesi üzerine göğüs kalkanı aldım, meme uçlarının yara olmasını önlüyormuş ayrıca sütler birikiyormuş, pamuğa gerek kalmıyor böylece. Yara olma ihtimaline karşılık Lensinoh krem aldım ben yine de.


havlumuz nasıl? :)
  

Bir tane beyaz nevresim takımı aldım. Hastaneden geldiğimizde sereceğim.
bebeği nakışlı tarafına değil, arka tarafındaki düz kısma yatırıyoruz.

Bu da diğer nevresim takımımız. Ayrı nakışsız bir yastık var.

Bu yastığı annelerden hiç duymamıştım. Oradaki görevli bayan şiddetle tavsiye edince aldık.
ilk 3 aya kadar dar kısmını, sonra 6 aya kadar da arka kısmını kullanıyorsunuz.
Yastığın amacı;bebeği yan yatırma pozisyonunda tutarak kusmuğunun boğazına kaçmasını önlüyor, böylece boğulma riskini ortadan kaldırıyor.
 
 

şu şekilde yatırılıyor

lohusa geceliğim. bebişi kolayca emzirmek üzere dizayn edilmiş.

meşhur hastane çıkışı

özellikle beyaz almak istedim ama bu modelde kırık beyaz vardı. 
pespembe olmasında :)

çorapları yirim!




zıbın çok tatlı ya, kaftan gibi durmuyor mu?

bu da emzirme yastığı, ileri zamanlarda bebiş oturmaya başladığında destek yastığı olarak kullanabilirsiniz. 
Fotoğraflarda hangi pozisyonlarda kullanıldığı gösterilmiş.



İşte böyle, henüz almadığımız yorgan, yastık, yatak vs gibi şeyler var ama olsun şunları hallettik ya yeter.
Bir de alelacele Tahtakale'den, hastanede gelen misafirlere vermek üzere metal bebek arabası formunda şekerlikler aldım ama yetmeyecek.
O nedenle yakında istikamet Şarkhan olacak :)

Sevgiler.

Hiç yorum yok: